Diesol
DIESOL
Charakterystyka techniczna produktu
-
Przeznaczenie
Dodatek uszlachetniający do oleju napędowego (ON) i lekkiego oleju opałowego poprawiający niskotemperaturowe parametry paliwa w szczególności temperaturę zablokowania zimnego filtra (CFPP) oraz temperaturę krzepnięcia. Porównywalny lub nawet przewyższający droższe renomowane zagraniczne środki będące na rynku polskim.
-
Wpływ Diesol-u na oleje napędowe
Działanie produktu polega na modyfikacji struktury kryształów węglowodorów parafinowych powstających w wyniku oziębiania oleju napędowego. Wysoka efektywność dodatku powoduje znaczne obniżenie temperatury krzepnięcia paliwa oraz temperatury zablokowania filtrów paliwowych. Zalecana proporcja - 1L DIESOL-u na 1000L paliwa pozwala na obniżenie temperatury użytkowania oleju napędowego o 8 - 15oC.
Uzyskanie pełnego efektu stosowania DIESOL-u w celu podniesienia jakości oleju napędowego wymaga dokładnego wymieszania dodatku z paliwem np.: podczas napełniania zbiornika oraz dodawania preparatu profilaktycznie - przed zmętnieniem paliwa .
Skuteczność działania depresującego dodatku DIESOL zależy od jakości paliwa. Oleje napędowe o właściwościach niskotemperaturowych odpowiadających normowym paliwom gatunku B (letni) i D (przejściowy) wykazują wysoką "czułość" na dodatek DIESOL-u. Dla uzyskania zamierzonej temperatury blokady zimnego filtra należy zastosować odpowiednią dawkę dodatku.
Przykład: Olej napędowy gatunku C o CFPP = -9oC po dodaniu 0,1% obj. ( 1L na 1000L ON) preparatu wykazuje obniżenie temperatury blokady zimnego filtra do -20oC, parametry gatunku F (zimowy). Podwojenie dawki DIESOL-u ( 1L na 500L ON) powoduje uzyskanie CFPP - 24oC.
WYKRES ILUSTRUJĄCY WPŁYW "DIESOL-u" NA PRZEJŚCIOWY OLEJ NAPĘDOWY I JEGO TEMPERATURĘ BLOKADY FILTRÓW PALIWOWYCH.
-
Właściwości fizykochemiczne
Płyn o barwie jasno-żółtej mieszający się w każdej proporcji z olejem napędowym. Preparat zachowuje płynność do temperatury -28oC, ulega całkowitemu bezpopiołowemu spalaniu, poprawia właściwości smarne paliwa.
Lp. Wymagania Wartość Metody badań 1 Gęstość w temperaturze 20OC, g/ml, nie wyższa niż 0,890 PN-EN ISO 3675:2004 2 Temperatura zapłonu, oC, nie niższa niż 35 PN-EN ISO 22719:2003 (U) 3 Temperatura początku wrzenia, OC, nie niższa niż 140 PN-EN ISO 3405:2004 4 Zawartość wody Nie zawiera PN-EN ISO 12937:2002 (U) 5 Zawartość zanieczyszczeń mechanicznych Nie zawiera PN-EN 12662:2003 6 Temperatura krzepnięcia, OC, nie wyższa niż -21 PN-55/C-04016 7 Zawartość siarki %, m/m Nie zawiera PN-EN ISO 8754:2007 -
Zasady stosowania
Celem zmniejszenia uciążliwości operacji dozowania i zapewnienia pełnej homogenizacji "DIESOL-u" a także dążąc do maksymalizacji skuteczności preparatu zaleca się stosowanie niniejszych zasad:
- w przypadku depresowania paliwa w zbiorniku stacjonarnym należy wlać preparat do zbiornika przed napełnianiem go olejem napędowym lub wprowadzić całość dawki "DIESOL-u" do pierwszej opróżnianej komory rozładowywanej cysterny;
- w przypadku depresowania paliwa w autocysternie należy wstępnie zalać układ spustowy poszczególnych komór paliwem a następnie wprowadzić odpowiednie dawki "DIESOL-u". Jedynie ten sposób postępowania zapewni rozprowadzenie preparatu w całej objętości każdej komory i uzyskanie pełnego efektu depresowania.
"DIESOL" posiada atest: Instytutu Technologii Nafty O/Warszawa? obecnie Centralne Laboratorium Naftowe i Polskiego Koncernu Naftowego S.A. w Płocku
Poprawiony (czwartek, 24 marca 2011 12:15)